Linkeskedés a linkekkel
Orvos ismerősöm panaszolja:
– Ismerve a SEO fogalmát, linket kértem a honlapomra, árról szó sem volt a szájton, s mégis számlát kaptam. Fenyegetnek, hogyha nem fizetek, bíróságra mennek. Véleményük szerint a link elfogadásával ráutaló magatartást tanúsítottam. Hiszen orvosként nyilván tudom – nincsen ingyen ebéd, tehát link sincs fizetség nélkül!
Mások is járnak így, ezért érdemes újra átfutnunk a balkanizálódás receptjét.
Horoggal csábítják a potenciális ügyfelet
Általában egy horoggal kezdődik: regisztráljon ingyen honlapunkon és nyerhet; vagy kérjen ingyen linket. Esetleg ez lesz a horog csalival: a honlapját első helyre visszük az összes keresőben.
A számla – holott árról szó sem volt – majd csak később érkezik!
Kinek a honlapszövegét nyúlják le, kitől pénzt szednek be teljesítés nélkül, kinek az adataival élnek vissza.
Az internetes csalók elemükben vannak. A névtelenség elfogadása, a figyelmetlenség, a meggondolatlanság, a gerillamarketing félreértelmezése szedi áldozatait.
SEO specialisták és guruk
Azok a szakemberek, akik például a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás tisztes iparával foglalkoznak, s honlapjukon a törvényi rendelkezéseknek megfelelően közzéteszik cégadataikat, referenciáikat – elhűlve látják, hogy a piac szereplői mintha az Istennek se akarnák tudomásul venni: a referenciákat figyelni kell, hogy a közzétett szervezeti tagságnak is értéke van, mert a szakember így válhat ellenőrizhetővé, s módunk van meggyőződni arról, hogy a megbízott vállalkozó érti a mesterségét, hogy tisztességes piaci szereplő.
Kedves ismerősöm kért, hogy véleményezzem azt az ajánlatot, mely szerint a sikeres látogatottság növeléshez nem kell a kulcsszavakkal bajlódni a domain, a title, a description és más effélék szintjén, mert neki van egy titkos eljárása, amelyet egyedül használ Magyarországon. És ezt mos három napig, három megrendelőnek olcsóbban adja!
Analógiával válaszoltam:
Tegyük fel, hogy Önnek fáj a foga.
Két lehetséges utat választhat:
1.) Elmegy a fogorvoshoz és ő gyökérkezelését ajánl, mondjuk 50.000 Ft-ért, amiben a röntgen és a gyógyszerek ára is benne lesz. Sőt, mielőtt elmenne, a weben tájékozódik, például Székesfehérváron megnézi a H&H Fogászat honlapját, vagy Pécsett a Ti-Dent Fogászatét, vagy az országban bármelyik jó nevű fogorvosi praxisét, s látja a korábbi betegek bejegyzéseit, a fogorvosok által felkínált lehetőségeket és sok minden mást. Lásd: Fogorvosi marketing
2.) Kap egy kéretlen levelet egy kóklertől, aki azt írja Önnek: én egy csodadoktor vagyok, egyedül én használom a csodamódszert Magyarországon. Ha Ön fogorvoshoz megy, akkor a szokott utat fogja bejárni – írja Önnek a csodadoktor -, röntgent készítenek, gyökérkezelést hajtanak végre, drága antibiotikumokkal akadályozzák meg a gyulladás tovaterjedését – teszi még hozzá.
Válasszon inkább engem, a csodadoktort, aki csak három napig adom a csodát, csak három embernek harmincezerért és gyógyszert sem kell szednie.
Keresőmarketing, keresőoptimalizálás, SEO
Az Ön csodadoktora most a SEO, magyarul a keresőoptimalizálás felségvizein utazik! Gondos munka helyett fáradtságmentes csodát ígér!
A felkészült vállalkozók általában ellenőrizhető, átlátható vállalkozások referenciái, ajánlatai, jelentős szakmai múlt megléte, szervezeti tagság alapján döntenek, ha üzletet kötnek valakivel.
Csodadoktorok esetén persze ez másként működik. Ott a hit a lényeg, meg a remény.
A SEO-ra specializálódott Bognár Stúdió online marketing ügynökség is foglalkozik linképítéssel, de megfelelő referenciák mellett, távol a csodadoktorkodás fekete kalapos megoldásaitól. Lám, szakmai cikk vall minderről a tudásmegosztással jellemezhető blogjában: Linképítés, linkleépítés és a kereső
De olvashatunk másutt a keresőmarketing átfogó kérdéseiről is a seo specialistától: keresőmarketing szakértő
És ebben a webegységben is: A web szabadsága
***
És így fest egy közösségi térben elhelyezkedő blogban a keresőmarketing tudásmegosztására tett kezdeményezés, hogy valódi szakértőhöz jusson el az érdeklődő polgár: keresőmarketing ügynökség