A SEO néhány bizonytalan tartalmú fogalmáról

Vállalkozásprofil: Bognár Stúdió SEO Ügynökség az első helyen -Weblib - Weblib
Vállalkozásprofil: Bognár Stúdió SEO Ügynökség az első helyen

A keresőtáblán elfoglalt helyezés értelmezése

Lehet, első olvasásra meghökkentő amit állítok – a keresőmarketing, a SEO egyik legbizonytalanabb területe a helyezés meghatározása. Hétköznapibb megfogalmazásban annak tudósítása honlapunkról, hogy hányadikak vagyunk a Googleban.

Még szakcikkben is látok lehozott sorrendeket anélkül, hogy a szerző felhívná a figyelmet arra, hogy milyen eszközzel (asztali számítógéppel vagy okostelefonnal) történt a keresés. Nem tudósít a sorok írója arról a tényről sem, mely helyről (városból, kerületből) történt a keresett dolog meghívása. Azt sem tudjuk, hogy a keresője alaphelyzetből vagy inkognitó módban működött-e.

Márpedig ezek a tényezők komoly eltérést mutathatnak ama relatív, vagyis korántsem abszolút értelmű tényről, hogy hányadik helyen áll honlapunk, blogunk, webáruházunk a keresőben.

Nézzük meg példának a Bognár Stúdió honlapja a SEO ügynökség kifejezésre hány különböző helyezést produkál.

A Google Chrome böngésző alaphelyzetéből, Pécs város belvárosának pereméről, az előzmények törlése után (vagyis hogy ne a gépből, hanem a webről származzanak a találatok) a következő állást mutatja.

  • 4 hirdetés
  • 3 organikus találat
  • vállalkozásprofil 3 céggel, 1. helyen a Bognár Stúdió
  • majd a természetes találatok 8. helyén ismét a Bognár Stúdió
  • (végül ismét 3 hirdetés)
Vállalkozásprofil: rendszeres karbantartás a Bognár Stúdió fiókjában Weblib - Weblib
Vállalkozásprofil: a rendszeres karbantartás, frissítés nélkülözhetetlen

Most tegyük idézőjelek közé a keresőkifejezést.
Ekkor a találati lista jobb oldalánál megjelenik a Stúdió vállalkozásprofilja, és a 7. helyen fogjuk megtalálni.

Virtuális helyváltoztatás

Most váltsunk át virtuális megoldással mondjuk budapesti nézőpontra, XIII. kerület, Margitsziget.
(A piaci verseny nagyságát itt is jól bizonyítja, hogy mind a hét hirdetési hely foglalt.)
A vállalkozásprofilok természetesen budapesti székhelyű cégeket vonultatnak föl.

(Mellesleg jól mutatja a közelség tényének erejét, hogy az első 3,3 km, a második 4 km, a harmadik helyet birtokló 7 km távolságban helyezkedik el a keresési helyszínünktől. Budapest más-más kerületében akár egészen más cégeket mutathatna a Google.)

A Bognár Stúdió – ezt talán a véletlen számlájára írhatjuk, az organikus 8. helyen áll.

Inkognitó módban Budapesten és okostelefonon Pécsett

Inkognitó módban a hu kiterjesztés com-ra vált. Pécsről szemlélve a példa vállalkozásunk most a 7. helyet foglalja el. És Budapestre váltva szintén a hetedik helyen tanyázik.

Kontrollként Székesfehérvár Víziváros koordinátáiról pillantva a helyzetképre (hu) marad a 8. helyezés.

Mobilon (com végződéssel) az alap táblával megegyezően szerepel a Bognár Stúdió.

Általános SEO-t jellemző megfigyelés

A nagyon erős honlapok, blogok az ország teljes területén, bármilyen eszközön jól szerepelnek és le is győzhetik a helyi vállalkozásokat.
A a pécsi székhelyű Bognár Stúdió például a Dél-Dunántúl nagyvárosaiban is – Szekszárd, Kaposvár – az élmezőnyben helyezkedik el a SEO-hoz kapcsolódó kifejezésekkel.

A mi általunk mutatott web példa eléggé speciális, más témát vizsgálva sokkal nagyobb helyezésbeli különbségeket mutathatnánk ki.

***

Korábban a SEO témája a Weblib blogban:

Szólj hozzá!