Jönnek a hírek az autóiparra váró követelmények szigorodásáról. Az Európai Unió területén 2035-től belső égésű motorral szerelt új autót nem lehet forgalomba hozni.
Kerekre nyílik a szeme a hagyományos gépjármű tulajdonosának, na, a most vásárolt benzines négykerekűjének az értéke – ahogy közeledünk a dátumhoz – rohamosan csökkenni fog. Viszont az üzemanyagé, a benziné, a dízelé aligha.
A potenciális vásárló fejében pedig az autóbérlés lehetősége, vágya, akarata ver gyökeret.
Idealisztikus jővőkép
Az ember persze játékos elmével van megáldva, jövőbe látó képességgel és máris elképzeli, hogy benzin és gázolaj helyett majd elemlámpa elemét helyezi az autójába, amivel ezer kilométereket tehet meg. Ráadásul a kormány magától mozog majd, sebességet sem kell váltani – a mesterséges intelligencia viszi a gépjármű utasát a kívánt cél felé. Hiszen fejlődésben van a motorizáció, a zöld megoldások előnyt élveznek.
Igaz, kicsit zavarja az idillikus képet a mai világméretű chiphiány! Aztán a dízel-botrány is kikezdte kicsit a járműgyártók tisztességébe vetett hitet.
Az autóbérlés műhelyei ezt tapasztalják
Visszatérve napjaink valóságába az autós jövő álomvilágából, megállapíthatjuk, hogy a tisztán elektromos autók piaca még nem igazán izmos.
Magyarországon pláne nem az.
Az autóbérlők, mint például a Koala Autorent Budapesten, azt látják, hogy a szolgáltatásuk, az autókölcsönzés a tisztán elektromos szegmensben nagyjából teljesen hidegen hagyja az ügyfélkört.
Ennek okai között találjuk a ma még gyenge menethosszot, a kevés számú töltőállomást és lassan az ingyenes töltés és parkolás is olvadásnak indult. Ennek a lehetőségnek a teljesítéséről immár komplett városok iratkoznak le.
A rendszámtáblákat ugyan lehet színezni, a környezeti valóságot azonban nem!
Magyaros múlt a közlekedés, a járműforgalom szervezésében
Kevesen tudják, hogy a sárga taxi, majd a sofőr nélküli autóbérlés ötlete és gyakorlata magyar férfiútól származik.
Az illetőt Herz Sándorként küldte világra az anyatermészet, magyarként, ám nyolcvankét év múlva a visszahívás szomorú aktusához már John D. Hertz néven jelentkezett be az akkor már amerikai állampolgár.
A múlt század elején a chicagói taxis váltott át az autókölcsönzés, az autóbérlés tisztes iparára.
Ebből persze következik, hogy a hazánkba látogatók illetve az itt működő cégek az autóbérlés flottaszolgáltatását és/vagy a tartós bérletet nyugodtan bízhatják helyi, magyar vállalkozásra, például a Koala Autorent csapatára: Hibrid bérautók