A vizuális reklám hatása a fogyasztói társadalomra

Amióta az emberiség létezik, a vizuális illusztráció fontos szerepet játszik a civilizációban. Villámgyors információ átadásra képes, ennek köszönhetően például a vallások terjesztése is lehetséges volt olyan korokban és olyan társadalmi rétegekben is, ahol egyáltalán nem, vagy csak kevesen tudtak írni-olvasni.
Iparágak fejlődtek ki a vizuális ábrázolás tudományára és pszichológiai hatására, mint például a művészetek, festészet, szobrászat, később a fotózás a filmipar és nem mellékesen a reklám ipar alapköve is a vizuális ábrázolás. Az ember ősidők óta alkalmazza befolyásolásra.

A vizuális ábrázolás és a reklámipar

A vizuális reklámeszközök, tartalmak célja sokféle lehet, érzelmeket válthatnak ki a fogyasztókból, vágyakozást a termék vagy szolgáltatás iránt, egyetértést, felháborodást, együttérzést vagy éppen a boldogság és elégedettség illúzióját teremtik meg. Az ember vizuális lény, a bejövő információk 80-85%-át a látásán keresztül szerzi. Egy fénykép mindig több információt hordoz az írott szövegnél, mivel a legaktívabb érzékszervünket célozza és agyunk azonnal érzékeli és feldolgozza a látásunk által. A színek, a formák, a méretek, a textúrák, mind olyan vizuális jellemzők, melyek sokkal könnyebben értelmezhetők, mint az írott szövegben leírt részletek.

A hirdetésekben is a grafika a legfontosabb, például egy köztéri plakáton az emberek arckifejezései, test beszéde, ami egy pillanat alatt érzéseket vált ki belőlünk.

A reklámeszközök fajtái:

Vizuális reklámeszközök - infografika - Weblib

Mi az, ami még jobban vonzza a tekintetet, még több információt hordoz?

Evolúciós okokból ösztönösen odatekintünk, ahol mozgást látunk, ami fényt bocsájt ki, ezek kötik le legjobban figyelmünket. Ha mozgást érzékelünk a periférikus látóterünkben a védelmi rendszerünk jelez, hogy figyeljünk a mozgásra.

Ezen az elven működnek köztéri videós hirdetési felületek. Ki az, aki még sosem feledkezett bele egy ilyen kivetítőn látott kreatív, vagy izgalmas reklámvideóba? Séta, mozgás, utazás vagy épp várakozás közben is ezek képesek néhány pillanat alatt a lehető legtöbb információt átadni. Nem véletlen, hogy a digitális hirdetési felület bérlés egyre elterjedtebb. Megjelenhetünk edzőtermekben kihelyezett kijelzőkön, pláza monitorokon, orvosi rendelőben, óriási LED falakon. Sőt, ma már arra is van opció, ha nyugodtabb, befogadóbb környezetben szeretnénk megszólítani potenciális vásárlóinkat, mert a társasházak, lakóparkok lépcsőházaiban is hirdethetünk digitális reklám kijelzőkön. Ez utóbbi egyébként egy újítás hazánkban. Eddig csak statikus plakátokon volt lehetőség liftekben apróhirdetés jelleggel népszerűsíteni vállalkozásunkat, vagy termékünket, ha közvetlenül a társasházak lakóit akartuk elérni. Ám az InfoScreen „mozgékonyabb”, digitális megoldás.

Kültéri digitális reklámfelületek - Weblib
Digitális reklámfelületek kültéren

A digitális hirdetőfelületek az információ átadás csúcsa, hiszen a szöveg és a mozgókép kombinációja extra hatékonyan dolgozik. Ötvözi az offline plakátok tömegelérési képességét, miközben másodpercek alatt információk tömegét juttatja el a nézőhöz és ugyanennyi idő alatt képes érzéseket, igényeket ébreszteni, emiatt magasabb lehet a tényleges konverziós arány is.

Elolvasásra ajánlom:

A vizuális marketing ereje: Miért nyerő a képpel kombinált szöveg?

GYIK:

Milyen szerepet játszik a vizuális ábrázolás a civilizáció fejlődésében?
A vizuális ábrázolás, mint például a festészet és a fotózás, alapvető szerepet játszik a civilizációban, mivel gyors információátadást tesz lehetővé. Ez különösen fontos volt olyan időszakokban, amikor az írás-olvasás nem volt általános, így a vallások és más üzenetek terjesztésében is kulcsszerepet játszott.
Hogyan befolyásolják a vizuális reklámok a fogyasztói érzelmeket?
A vizuális reklámok célja, hogy különféle érzelmeket váltsanak ki a fogyasztókból, mint például vágyakozást, boldogságot vagy éppen felháborodást. A színek, formák és textúrák kombinációja segít a hirdetések hatékonyságának növelésében, mivel az emberek vizuális lények, akik a látott információkat gyorsabban dolgozzák fel.
Milyen típusú hirdetési felületek vonzzák legjobban a figyelmet?
A mozgást és fényt kibocsátó hirdetési felületek, mint például a digitális kijelzők, különösen figyelemfelkeltőek. Evolúciós okokból az emberek ösztönösen figyelnek a mozgásra, így ezek a felületek hatékonyan vonzzák a nézők figyelmét, akár köztéri, akár beltéri környezetben.
Milyen új lehetőségek állnak rendelkezésre a digitális reklámok terén?
A digitális reklámok terjedése új lehetőségeket kínál, például hirdetési felületek kihelyezését edzőtermekben, plázákban vagy orvosi rendelőkben. Az új, digitális megoldások, mint az InfoScreen, lehetővé teszik a dinamikus hirdetést, amely hatékonyabban elérheti a célközönséget, mint a hagyományos statikus plakátok.
Miért hatékonyabbak a digitális hirdetőfelületek az információátadásban?
A digitális hirdetőfelületek ötvözik a mozgókép és szöveg hatását, így extra információt tudnak átadni rövid idő alatt. Ez a kombináció nemcsak a nézők figyelmét vonzza, hanem magasabb konverziós arányt is eredményezhet, mivel gyorsan ébresztenek érzelmeket és igényeket.

Szólj hozzá!