A használt Volkswagen árzuhanása és az autóbérlés

A Volkswagen botrány

Immár közismert a hetek óta tartó autós krimi sok-sok vonatkozása.
A lényeg: a VW számos dízel motorjába olyan szoftvert telepítettek, amely érzékelte a diagnosztikai célú vizsgálat tényét, és ilyen alkalmakkor a motor teljesítményéről és annak káros anyag kibocsátásáról a valóságosnál kedvezőbb adatokat szolgáltatott. Sokkal kedvezőbbeket.

Bár a botrány az Egyesült Államokban robbant ki, azóta szétterjedt az egész világon, hiszen kiderült, a VW szinte minden márkája érintett az egész világon. A VW, a Skoda, az Audi, a SEAT – mind, mind rendelkezik buherált dízel típussal.

Csupán a marketing érdekesség kedvéért: valaha David Ogilvy marketing guru vezette piacra a bogárhátú VW-t az USA piacára. Akkor a hatalmas és nagy fogyasztású amerikai “cirkálók” ellenében a csúfondáros CITROM elnevezéssel reklámozta a gépet! További marketing érdekességek a honlapon: marketing múzeum.

A botrány következményei persze azonnal jelentkeztek. A részvénypiacon máris óriási a cég értékvesztése.
A legfrissebb adatok szerint az USA autós piacán a használt VW dízelautók értéke máris 13 százalékkal csökkent.
Az autógyártásban erősen érdekelt országok (például Németország, Szlovákia, Magyarország…) erősen aggódhat az esetleges további következményektől.

Autóbérlés? Sofőrszolgálat?

Ha kicsit elvonatkoztatunk most a konkrét botránytól, akkor is szembeötlő, hogy egy megvásárolt autó értéke a legnagyobb tulajdonosi óvatosság mellett is – vagyis a tulajon kívül eső események kapcsán – rengeteget veszíthet értékéből. Karambol, rongálás, az új autók túltermelése és most hozzátehetjük: a profitéhségből elkövetett gyártói csalás nyomán.
Ebből következően nagyobb gondot érdemes fordítani a gépkocsi védelmére.
Ilyen lehetőség például egy-egy olyan estének a végiggondolása, amikor fennáll “egy kis pia fogyasztásának lehetősége”.
Ilyenkor érdemes sofőrszolgálatot igénybe venni.
(A sofőrszolgálat az autóst a saját autóján viszi tovább, vagy haza.)

Autó vásárlásakor pedig a majdani eladási ár kockázati tényezői közé érdemes felvennünk az autónk gyártójának megbízhatóságát, hírnevét is – és ebből a szempontból a VW most rosszul áll.
Sőt, ha ennyi rajtunk kívül eső kockázati tényező van, akkor meggondolandó, hogy nem érné-e meg jobban az autóbérlés?
Ezen a területen most hadd ajánljunk egy céget:
Autókölcsönzés

A témáról másutt, másképp, más nézőpontból:

“A használt Volkswagen árzuhanása és az autóbérlés” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Úgy néz ki az infláció megállította a használt autók árának a zuhanását!
    Az 5 éves autómat ma többért tudnám eladni, mint amennyiért vettem!
    Igaz, ma meg nem tudnék megvenni egy új autót!
    Izgalmas világot élünk!
    Nyuggerként azt veszem észre egyre többet buszozom és egyre kevesebbet használom a kocsimat!

    Válasz

Szólj hozzá!