A Facebook, mint arculati elem
Vendég bejegyzés. Írta: Eszter, a Nászriporter csoport tagja
A Facebook arról lett ismert, hogy megtalálhatjuk a régi ismerőseinket, tarthatjuk a kapcsolatot a barátainkkal, és mindennapos információ adagunkat is beszerezhetjük róla.
Mára azonban kiegészült egy új funkcióval – akár tetszik, akár nem – az arculatunk része. Legyen az a saját profilunk, vagy cégünk, hobbink, szervezetünk Facebook profilja, az mind üzenetet közvetít rólunk, akár a kézfogásunk.
Mindezek miatt érdemes a céges arculattervezés részének tekinteni.
Milyen a jó arculat?
A jó arculat egyedi – könnyen azonosítható, erősíti a cég koncepcióját, tartalmazza a megfelelő információkat. Fontos tehát olyan vizuális megjelenést alkotni, ami megfelel a célpiacunknak, a saját ízlésünknek és szakmai szempontoknak is.
Mit jelent ez a Facebook-ra vonatkozóan?
A Facebook megjelenés legfontosabb elemei, hosszas fejtegetés nélkül is közvetítik az üzenetet, leírják a tevékenységet. Ezek az elemek pedig:
- a profilkép
- a borítókép
Ezek kiválasztásánál az alábbiakat gondold végig:
1. mik a szolgáltatások
2. ki a célközönség
3. mit szeretnék hangsúlyozni, mi az üzenet
4. hogy válhatsz érdekessé
és ezeket is tartsd szem előtt:
5. legyen szép, nem zsúfolt, ízléses
6. ezzel szoros összefüggésben bizalmat keltő, kompetenciát sugalló, hiteles
7. legyen kifejező, váltson ki érzelmeket a nézőből, amik hatására szívesen figyeli a tevékenységedet
8. tartalmazzon rád jellemző elemeket (színek, formák)
9. van benne valami ’csavar’: szellemes, figyelemfelkeltő? (ez mondjuk egy kórboncnoknál nem szempont, de egy kreatív szolgáltatónál igen)
Légy őszinte
10. ne vezesd meg az ügyfeleket: sok marketinges mondja, hogy a látogatottságért mindent, és valóban, mindenkinek a vérmérsékletétől függ, hogy mennyire veti be a szokásos figyelemfelkeltő elemeket, mint pl meztelen nő, kiskutya, kisbaba…ezekkel óvatosan, mert a visszájára fordulhat.
11. legyen trendi: bár nem szeretem ezt a szót, de látványvilágában, színhasználatában legyen 21. századi
A jó Facebook arculat (a megfelelő, tartalmas posztokkal együtt) nem csupán hívogató, hanem hatékony is: odavonzza a megfelelő ügyfeleket, segít őket megtartani, és mindezekkel nemcsak bevételt hoz, hanem optimalizálja a költségeket.
***
A házigazda hozzáfűzése a bejegyzéshez:
„Egy cég teljes, mindenki másétól megkülönböztethető identitása, arculata (Corporate Identity) a filozófiájára épülő vállalati magatartásból (Corporate Behavior), a kommunikációs tevékenységéből (Corporate Communication) és az arculattervezéséből (Corporate Design) épül föl.”
Bognár Stúdió – Szolgáltatások
Az arculat a honlap látogatóival összefüggően az UX feltételrendszeréhez kötődik. Így természetesen az arculat a keresőoptimalizálás (SEO) érdekkörében is megjelenik, figyelembe kell vennie a honlap webgazdáinak, webmestereinek, alkotóinak.