Online marketing 2022-ben

Az online marketing változásának bemutatása - Weblib

Mi változott az online marketingben 2022-re?

Az online marketing, mint olyan folyamatosan változik, állandóan lépést kell vele tartani. Minden nap jönnek ki az újabbnál újabb szoftverek, újítások. Ezeket nagyon nehéz nyomon követni, top-on lenni velük. Ha csak 1-2 szeletét feded le az online marketingnek, akkor is nagyon sok mindenre kell figyelned, képben lenned.

Ha csak Facebook hirdetéseket kezelsz, már akkor is azt veszed észre, hogy szinte minden héten van valami változtatás a felületen, amikor belépsz. Örökké változik az is.

Ha pedig az online marketingnek a teljes egészét szeretnéd átfogni, az sajnos egyedül nem fog menni. Vagy nem fogsz tudni lépést tartani a fejleményekkel.

Hány ember kell az online marketinghez?

De vajon akkor mennyi ember kellene ahhoz, hogy a teljes területet lefedjük?

Lássuk csak:

  1. stratégiai alkotó
  2. hirdetéskezelő
  3. webfejlesztő, programozó
  4. grafikus
  5. keresőoptimalizáló szakember
  6. szövegíró
  7. …és még sorolhatnám.

Van a virtuális asszisztens is, akire a feladatok kisebb része rábízható, azonban ő nem szakember, nem szakértője a fenti feladatoknak.

Ahogy látszik is a felsorolásból, ez több különböző ember, több különböző részterület.

Sajnos azonban azt látni, hogy a legtöbben 1 embert keresnek erre az egészre.

Rossz hírem van: 1 ember nem fogja tudni mindezt ellátni. Mindenki a maga területének a szakértője.

Ez épp olyan, mint ahogy egy orvos sem tud mindent gyógyítani.

Ezért inkább specializáltan kell mindig keresni a megfelelő embert a megfelelő feladatra.

A legtöbb ügynökség általában foglalkozik mindennel, mivel több ember is dolgozik ott, és fel tudják osztani a részfeladatokat egymás között.

Ha azonban Te tudod, hogy milyen online marketing szolgáltatás az, amit keresel, akkor érdemes célzottan arra a feladatra keresni a megfelelő személyt. Akár egyéni vállalkozót is.

Ebben a cikkben egy kis szeletet szeretnék megmutatni abból, hogy mire figyelj, mik a legfontosabb változások az idei évben. Most 2 területet emelnék ki. Az egyik a Google Ads, a másik pedig a Google Analytics változása.

Online marketing hirdetések 2022-ben

Az előzőekben már volt róla szó, hogy a Facebook hirdetési felülete folyamatosan változik. A másik nagy online hirdetési felület a Google Ads. Itt sem állt meg az élet. 2022-ben új kampánytípus jelent meg, a PMax, azaz teljesítménymaximalizáló kampány.

Ez abban különleges az eddigiekhez képest, hogy egyfajta mix-et képez, mivel ötvözi a platformokat, ahol a hirdetések megjelenhetnek: Display, Keresés, Shopping, Térkép, Discovery, Gmail, YouTube.

Így elég egy kampányt létrehoznod, hogy ki tudd használni a minél szélesebb körben való megjelenést.

2022. nyarától az intelligens Display, intelligens Shopping és helyi térképes hirdetési kampányokat a PMax váltotta fel. Ahogy látod, ezzel az egy kampánnyal is eléggé lefeded a megjelenési felületeket.

Azt gondolnád, ezzel kevesebb feladat lesz, de ez nem feltétlen igaz. Hiába egyszerűsít a Google, ennek az az ára, hogy cserébe sok helyen szabadkezet adsz neki, rá bízod az optimalizálást. Éppen ezért nem árt odafigyelni továbbra sem, hogy mire megy el a pénzed.

Online marketing eredmények mérése 2022-ben

Az online marketing eredményeket továbbra is mérni kell, ebben nincs változás. Az azonban újdonság, hogy 2023. júl. 1-től már csak GA4 (azaz a Google Analytics) új felülete fog adatokat mutatni. A korábbi Universal Analytics ekkortól már nem használható eredmények mérésére.

Éppen ezért minél hamarabb javaslom, hogy állj át Te is erre az új szoftverre, és ezzel mérd a látogatóidat. Ha ezt minél hamarabb megteszed, akkor a váltáskor már rendelkezésedre fognak állni korábbi adatok is, hiszen nem akkor indulsz majd a nulláról.

Ehhez nyújt segítséget a GA4 tudnivalók cikk. Itt megtalálod a leghasznosabb információkat, és még videót is arról, hogyan hozd létre ezt az új tulajdont a weboldaladhoz.

Összefoglalás

Ahogy olvashattad fentebb: „a változás örök”, minden más változatlan. Légy képben! Ahogy fentebb is írtam, a cikk nem teljeskörű, nem fedi le az egész évben történt összes változást. Ebből csak 2 lényeges momentumot emeltem ki, amiket fentebb be is mutattam. Ezen kívül azonban még számos más újdonság is volt. Például a Google keresője is újabb és újabb algoritmusokat futtatott le, megváltoztatva ezzel a helyezéseket. De ez már egy másik történet. 😉

Szólj hozzá!